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箱
Box -
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サイズ
Size - 15.8/13.4/H23.8cm
陶陽先生の中でもこれほど縦横無尽に箆を入れた花入は多くはない。特に首に向かって深く入れられた横の箆目、中央やや上に入れられた箆目、下部に向かって入れられた箆目はこの作品を引き締めている。耳は福耳となっており口作りも山道のように畝っている。畳付は隠れた部分であるが陶陽先生はその部分にも気を抜かず却って見るものを唸らせるように魅力的に作っている。そして何よりもこの景色は圧巻で夕日のような緋色と漆黒の部分、青味がある部分、灰が溶岩のように固まった部分と見所が多い。丁寧な土作り、今までにない窯の構造、茶道の修業が正に結実した作品である。
There are not many flower vases with such a wide range of spatula curving among the works of KANESHIGE Toko. In particular, the deep horizontal spatula toward the neck, the one slightly above the center, and the one toward the lower part of the body make this artwork stand out. The ears are plump ears that are considered to bring good luck, and the mouth is ridged like a mountain path. The tatami-tsuki, foot, is a hidden part of the work, but he had never skimped it and had made it so attractive that makes the viewer impressed. Above all, breathtaking views pointes are: Scarlet and jet-black areas like the sun set, bluish areas, areas where the ashes have hardened like lava. There is so much to see. The careful preparation of the clay, the unprecedented structure of the kiln, and the training of the tea ceremony have truly come to fruition in this work.